Paling Latest

sihir perniagaan
Mistik

10 tanda kita terkena sihir perniagaan

Sihir perniagaan Ada banyak jenis sihir perniagaan. Umumnya kita akan panggil sihir perniagaan sahaja.  Sihir ni boleh sebabkan perniagaan kita lingkup & tak ada customer yang akan datang.  Semua rezeki

Baca lagi
Bisnes

12 pekerjaan yang buat kita jadi kaya

Pekerjaan yang mudah kaya Banyak kerja yang boleh mendatangkan keuntungan berlipat kali ganda. Kerja pun mudah, duit pun senang nak masuk.  Tapi tak ramai yang tahu pekerjaan apa yang dimaksudkan. 

Baca lagi

Himpunan Artikel

sihir perniagaan
Mistik

10 tanda kita terkena sihir perniagaan

Sihir perniagaan Ada banyak jenis sihir perniagaan. Umumnya kita akan panggil sihir perniagaan sahaja.  Sihir ni boleh sebabkan perniagaan kita lingkup & tak ada customer yang akan datang.  Semua rezeki

Baca lagi
Ilmu

Jangan bersedih Allah itu ada

Allah selalu ada untuk diri kita Sama ada kita sedar atau pun tak, Allah selalu ada untuk diri kita zahir & batin. Dia berada dimana pun kita berada.  Kita mungkin

Baca lagi
tanda sihir
Mistik

15 tanda sihir pada diri

Tanda sihir tak semestinya sihir Kalau ada tanda sihir, tenang dulu, jangan cepat gelabah. Kadang kadang penyakit lain pun tanda dia sama macam sihir.  So jadikan tanda tanda sihir ni

Baca lagi
Ilmu

20 sebab orang benci diri kita

Sebab orang benci kita Ada banyak faktor kenapa orang benci dengan diri kita. Kadang sebab kebodohan kita sendiri, kadang sebab gangguan jin pada diri kita. Kadang sebab sikap & perangai

Baca lagi
Ilmu

9 sebab rasa berat nak solat

Rasa berat nak solat Mesti kita selalu fikir, kenapa kita berat nak solat. Padahal solat tu mudah sangat. Cuma perlukan 5-10 minit saja nak buat solat. Tapi punya la payah

Baca lagi
Ilmu

7 kesan tengok video lucah

Video lucah Tengok video lucah memang seronok tapi berdosa & mendatangkan kesan buruk pada diri. Kesan dia boleh jadi pada tubuh badan & boleh jadi pada minda. Benda ni sama

Baca lagi
Ilmu

17 sebab kenapa duit cepat habis!

Kenapa agaknya duit cepat habis? Mungkin sebab kita tak reti uruskan kewangan. Mungkin juga kita tak boleh kawal nafsu. Nampak barang best, terus sapu tanpa fikir panjang.  ATAU  Kita dah

Baca lagi
susah tidur malam
Ilmu

8 sebab kenapa susah tidur malam

Susah tidur malam Susah tidur malam, maksud kita memang susah nak tidur. Bukan sebab kita main hp. Tapi bila kita nak lelapkan mata, tapi tak boleh tidur.  Kalau tak tidur

Baca lagi
Ilmu

8 tanda orang bodoh

Orang bodoh ni ada banyak jenis Jenis yang paling bodoh, dia takkan perasan yang dia bodoh. Dia rasa dah betul, tapi bila buat tak jadi. So bodoh la tu.  Kalau

Baca lagi
tanda saka
Ilmu

11 tanda saka keturunan pada diri

Saka keturunan Saka ni maksudnya jin yang asal usul dia dari keturunan kita sendiri, kemudian datang berdamping dengan kita atas sebab sebab tertentu.  Biasanya kita akan terima harta pusaka dari

Baca lagi
Kesihatan

9 kelebihan minum air kosong

Kepentingan air kosong pada diri Minum air kosong ni tak perlu nak diceritakan lagi sebenarnya. Tapi kita ceritakan juga la, mungkin ada yang terlepas pandang tentang kelebihan minum air kosong

Baca lagi
Bisnes

12 pekerjaan yang buat kita jadi kaya

Pekerjaan yang mudah kaya Banyak kerja yang boleh mendatangkan keuntungan berlipat kali ganda. Kerja pun mudah, duit pun senang nak masuk.  Tapi tak ramai yang tahu pekerjaan apa yang dimaksudkan. 

Baca lagi
lelaki gatal - gambar sekadar hiasan
Ilmu

7 tanda lelaki gatal

Lelaki gatal Lelaki gatal ni takde benda lain yang dia nak, melainkan nak puaskan nafsu semata mata.  Tanda tanda lelaki gatal ni ada banyak. Yang pasti kalau ada tanda ni,

Baca lagi
Ilmu

12 tanda Allah sayang kita

Allah sayang kita Allah kalau sayang pada kita, dia akan bagi apa yang kita perlukan. Dia akan jadikan dekat dengan diriNya.  Cara Allah tunjukkan sayangNya pada kita berbeza dengan cara

Baca lagi
Kesihatan

11 tanda kemurungan (Edisi 2022)

Apa itu kemurungan? Kemurungan ni merujuk pada keadaan diri yang down, hilang semangat & tak minat lagi untuk buat apa apa aktiviti.  Kemurungan ada yang ringan & ada juga yang

Baca lagi
Ilmu

13 step untuk dapat jodoh (Edisi 2022)

Sebelum nak dapat jodoh, pastikan.. Pastikan kita baiki diri kita dulu. Betulkan diri, tanam sifat sifat yang baik, buat amal kebaikan, dekatkan diri dengan Allah. Baru kita fikir macam mana

Baca lagi
Ilmu

9 sebab kita rasa tak berguna

Kenapa kita rasa tak berguna? Ada banyak faktor kenapa kita rasa tak guna. Kita rasa down, kita rasa macam disisihkan semua orang, kita rasa terhina. Macam macam lagi yang kita

Baca lagi
menolak rezeki
Ilmu

Cara menolak rezeki (Edisi 2021)

Step 1: Banyakkan merungut Yang ni ramai dah buat. Hari hari asyik nak merungut sahaja. Usaha tak ada. Semua benda tak kena. Semua benda tak puas hati.  Sedar tak sedar kita

Baca lagi
jangan memandang harta
Ilmu

Jangan memandang harta

Jangan pandang harta! Kalau kita pandang menilai seseorang dengan harta, kita silap besar dalam menilai orang lain.  Kalau kita mencari pasangan kerana harta, maka kita mungkin akan dapat harta. Tapi

Baca lagi
mimpi buruk
Ilmu

8 sebab kita mimpi buruk

Mimpi buruk ada sebab Mimpi buruk ni biasanya petanda yang tak elok tentang diri kita. Lagi lagi kalau mimpi tu berulang kali.  Ada mimpi yang kita kena tafsirkan, ada mimpi

Baca lagi
hidup jangan sombong
Ilmu

Hidup jangan sombong

Sombong Sombong ni sifat yang dibenci oleh Allah & semua makhluk yang ada didunia ni. Sebab sifat sombong ni sifat Allah.  Kalau kita sombong, bermaksud kita dah rampas sifat Allah

Baca lagi
gangguan jin asyik
Ilmu

11 tanda jin asyik pada diri

Tanda jin asyik Tanda jin asyik ni panduan je untuk kita tahu ada ke tak gangguan jin asyik pada diri. Kalau ada lebih dari 3 tanda biasanya menunjukkan kita mungkin

Baca lagi
gaji tak cukup
Ilmu

Punca gaji tak cukup! (Edisi 2022)

Gaji tak cukup banyak sebab Boleh jadi sebab tak ada keberkatan dalam pendapatan kita. Boleh jadi sebab kita kedekut sangat dengan pasangan.  Boleh jadi kita tak sedar, kita banyak ikut

Baca lagi
isteri lari
Ilmu

10 punca isteri lari dari suami

1. Sebab takut dengan suami Ramai lari sebab takut dengan suami.  Mana tak nya, hari hari kena marah, hari hari kena tengking. Siapa je yang tahan semua tu? Tak ada.

Baca lagi
jadi baik
Ilmu

Cara nak jadi baik (Edisi 2022)

1. Nak jadi baik biar kerana Allah Nak jadi baik, biar niat kerana Allah. Bukan nak jadi baik sebab manusia.  Kalau kita berhijrah kerana manusia, maka kita akan dapat manusia.

Baca lagi
punca suami curang
Ilmu

12 punca suami curang

Suami curang sebab dia jahat ke? Suami curang tak semestinya sebab dia jahat. Dia curang biasanya ada sebab. Kadang kadang tak ada sebab pun.  Tapi sekarang kita nak tahu, sebab

Baca lagi